20.8.07

CCP DISJOINTED



Lift Etage 20th Aug 2007 opening 20th from 11h
リフトエタージェ 平成19年8月20日 開演20日5時
最初に堅い革をどのようにして服に使用出来るか?というところから今回の開発が始まった。その中でタン二ングの工程をプロダクションした後に行うという大胆な方法が生み出された。これは皮革の状態、云わゆる"ハイド"といわれる状態(皮革を動物から剥がし、薬品にて毛の部分を排除し、肉の部分を取り除いた段階の皮革)の革を水に浸す事で通常厚みの有る革(0.7)がかなり柔らかくなり容易にステッチを入れる事が出来る。又、この革は乾燥すると1.5位に5分程度ですぐなりステッチがくっきりと革に食い込み、より強度を増す。又、この手法を用いた革を使用する事で、関節部分(ジョイント部分)にストレスなく動きをサポートする為の特別なディテールが開発された。

次の段階としてベーシックトラウザーの新たな開発が、今回のコレクションに取り入れられた。これは'07SSに2D(フラットスト-リー)のストーリーが開発されたので、今回は全くその逆のボリュームのアプローチへ展開された。例えば、ベーシックトラウザーはjointのディテールが使用されたアイテムが登場しbox trouserはデニム素材+オーバーロック仕様のアイテムが登場した。

今回は更にニューステッチのストーリーが開発された。これはオーバーロックと対極のストーリーで、細小のステッチをパーツとパーツのジョイント部分の内側に施す事で強度が与えられ、又表面にオーバーロックのようにステッチが一切見えてこないシステムである。

ジャケット等のポケット部分には新しいディテールとして”レターポケット”が開発された。これはpostの入り口の様に、フラップの両サイドがフィックスされているもので、又裏返すとタマブチポケットになっているものである。

レザーシューズに関しては現在、開発最終段階ではあるが、ドンキーのコードバンを世界で初めて使用したもので、これは4足生産した内の3足がダメージを受けるという非常に繊細で実験的な開発である。

First of all, we asked ourselves “how can we use hard and tough leather for garments?” to begin this project. Out of many methods, a bold idea of having the tanning process being done after the production came up. This means having it as raw leather, also known as the state of “hyde”, where the leather is peeled off the animal and the body hair is cleansed off with chemicals. Then this leather is soaked into water, so that it becomes soft enough for the stitching to be done easily. Also, this particular leather allows the stitches to be visible after drying it for about 5 minutes, and it strengthens the bond on the surface, which improves the quality of the leather. Using this leather, which is crafted with this method, a detail was invented in order to make the joints stress-free while working on it.

As a second step, the correction and the innovation of basic trousers became a part of this collection. In the ‘07SS collection, a 2D story was shown, so this time the approach was to make it an opposing one to the past. For example, an item which uses the details of the joints are used on the basic-trousers, whereas denim-materials and over-locks were used for the box-trousers.

This time, a even-more new stitch story was invented. This is the complete opposite story to the over-lock, where small stitches are done inside the joints between the parts to enhance the toughness, and the stitches won’t be visible.

On the pockets of garments such as jackets, are the new ideas of “letter pockets” set. This looks exactly like the entrance of the post with the flamps on both sides are fixed, and when it is reversed, a petit-sized pocket reveals itself.

In terms of leather shoes, the development is on its final stage but it is very delicate and experimental as it is the first time where donkey’s cordovans are used. 3 pairs out of 4 pairs that have been made have been damaged during the development, which proves its delicateness.

1.8.07

LA PREUVE DE TEMPS


Lift écru Aug01'07 openning 11h
時間の証明と題されたこのプレゼンテーションはトライアングルにシェイプされた鉄製の入れ物から砂が下に落下する砂時計と入口には古い気の年輪がアクリルボードにプリントされ、その内側からライトアップされるという形式て発表された。時計の秒針の音から電子電話の音に変化していくBGMはこのプレゼンテーションの為に特別に作られたもの。時間による証明が体感出来る空間として設営された。

ONE'S DREAM

Lift écru 8 01 07 opening 11h

27.2.07

MARTIN MARGIELA " DISTORTION "



Lift écru Feb,27,2007
リフト・エクリュのリニューアルオープニングの際にマルタンマルジェラによるディストーションと題されたインスタレーションが行われた。一枚の布からパーツになり、それが立体になる製造過程をヴィジャライズした内容で、このインスタレーションの為だけに全ての材料がパリから送られた。又、限定販売によるスペシャルプロダクトも制作された。

Installation by Martan Margiela " Distorsion " was held at Lift écru. This installation showed how is the process to create the piece from the fabric. all the material to set the installation in the space was imported from Paris only for this reason.

DRIES VAN NOTEN INSTALLATION



Lift écru Feb,27,07 opening 11h
ドリス・バン・ノッテンによる特別なインスタレーションがリフトエクリュにて開催された。これはリニューアルオープンを祝って展示されたもので、エクリュのアコーデオン式のウインドシャッターとのマッチングもすばらしく良く。日本の伝統的な美意識とドリスのコレクションから反映された色合いやテキスタイルは、その空間において特別な価値をもたらしてくた。

Special installation by Dries Van Noten was held at Lift écru and this was for celebration of Lift écru renewal opening.

5.2.07

CCP PARANOID


Lift Etage 05th Feb 2007 opening 05th from 11h
リフトエタージェ 平成19年2月05日 開演2月05日11時
" PARANOID " パラノイド
パラノイドと題されたこのインスタレーションはミラノのCCPの所在する場所の一角に設営された仮の空間をエタージュ内に再現する事を目的としたプロジェクトである。その空間は全てコンクリートボードで仕切られた空間の中に、エスケープ用のラダーが中央に配備され、床は床下から噴火したのごとく、所々が爆発している。又、圧力によりフラットになった靴達や平面パターンによるアイテムや紙と革がボンディングされたアイテムそしてねじれ。時間軸のねじれを感じさせる空間はスピードと伝統が交差する場所。それらを基本コンセプトとして空間は造られた。

This project named “Paranoid” is an idea where an unreal space in Milan’s C.C.P Is being re-created within Lift étage,. That space is all divided up with concrete boards, a latter, originally for the purpose of escaping, is placed in the centre of the room and the floors seemed to have had few explosions. Shoes are compressed to flat and is bonded with papers, leathers and other flat objects to be twisted. The twist represents the twist in time, where the speed meets tradition. Making that the basic concept, the space was created.

5.8.06

CCP B-SIDE


Lift Etage 05th Aug 2006 opening 05th from 11h
リフトエタージェ 平成18年08月05日 開演05日5時

" B-Sides "と名付けられたCarol Christian Poellの '06-07AWシーズンのコレクションは、リバーシブルではなくダブルといわれるテクニックで開発されたもので、それぞれが全く異なる顔のアイテムを一着にしたというものである。又、素材自体がそれぞれ違うテキスタイルをボンディングしたものや、より面を強調する2ダイメンション、3ダイメンションのストーリーから開発されたアイテム等が主な今期の特徴といえるであろう。

" B-sides " の意味は云うなればレコードのように2面あるものに共通するもので、個々の個性を共有、強調する事に意味があり、又、新たな視点によりそこからの発見を見いだすものである。Carolは毎シーズン、自身のコレクションの中にシーズンのテーマを象徴する象徴物を発表しているが、今回はこのビッググローブが最も象徴的なアイテムといえよう。

Dans la collection '06 - '07 A/W de Carol Christian Poell qui est nommée "B-side", il a exprimé ses oeuvres qui sesont units les deux faces differents par sa "technique--double". En meme temps, les ouvrages qui sont présentés par 3D ou 2D, ont fait par des textiles variées ont caractérisé cette collection.

"B-sides", c'est a dire qu'il a deux faces differents commeun disque, donc la nouvelle découverte par la copropriété et l'accentuation des personalités est plutot une nécessité. Carol présente un symbole dans sa collection toute les saisons, cette fois-ci, on peut dire que ce " Big Glove " est le plus symbolique oeuvre.